piątek, 19 sierpnia 2011

Lynx32

Witam!
Tytuł dzisiejszego wpisu to jednocześnie nazwa mojego największego do tej pory projektu.
O projekcie
Lynx32 to maszyna wirtualna oraz asembler do jej obsługi ;)
Maszyna posiada 4 rejestry:

 Trochę problematycznie rozwiązałem operowanie na maszynie z poziomu asemblera-skonstruowałem coś na wzór przerwań:
LDA #'Hello World' !Assign value to A register
LCALL #1 !Lynx Call
Powyższy kod na(jeszcze nie dokończonej ;P)maszynie powinien wyświetlić zawartość rejestru A.
Ogólnie pisanie(a raczej uzupełnianie przepisywanej przeze mnie maszyny z C# na C++ :P)sprawia mi niebywałą przyjemność :).
TODO:
Do napisania została mi jeszcze spora porcja kodu,
Muszę napisać kompilator języka wysokiego poziomu(btw. ma ktoś pomysł na nazwę?),
Wypadałoby przepisać na nowo asembler, tym razem do C\C++\D whatever :P(wypadało by zrobić również implementację pod Java i .NET)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty