poniedziałek, 26 września 2011

Trudne programowanie w C++

Witam!

Jako że ostatni przepisuję dosyć długaśśnyy kod z C# na C++ natknąłem się, a raczej spostrzegłem pewną hm... jak by to nazwać...odstępstwo(?). Chodzi mi tutaj o język C++ i programowanie obiektowe. W każdym chyba dziś bardziej poważanym języku mamy możliwość projektowania obiektowego. Wd. mnie w C++ jest ono NAJBARDZIEJ SKOPANE. Dlaczego? Ponieważ brak mi tutaj jakiegoś uporządkowania, wygody... Gdy piszę jakiś projekt zazwyczaj rzadko zaglądam do manuali języka ponieważ no nie muszę. Jako że dosyć często piszę w C i Python nie jest mi obcy, raczej w tych językach się skupiam. W C do manuli nie zaglądam w sumie w ogóle(ew. jeżeli potrzebuję korzystać z bibliotek typu string etc.), w Pythonie coraz rzadziej...Natomiast w C++ przy manualu spędzam więcej czasu niż zajmuje mi pisanie! Problemy sprawiane przez dziwną dosyć składnię i niepełną obiektowość są poprostu przybijające! Dziwne wypełnianie   metod, wirtualny(!) destruktor, pliki nagłówkowe ze strażnikami, bezsensowne RTTI zwiększające wagę binarek...Można wymieniać latami. Szkoda że mam trochę zbyt dużo roboty bo całkiem rozbudowany jest mój system obiektowości oraz klasa string którą przy jej pomocy w C napisałem. Efekt przedstawię w miarę wolnej chwili :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty